“Banyak sangat berimagiasi ni..”- Dikrit1k menari Iucah, Baby Shima tampil jawab kec4man netizen

GARA-GARA video teaser lagu baharu yang dimuat naik oleh usahawan Datuk Seri Aliff Syukri, penyanyi Baby Shima turut menerima tempias kec4man netizen kerana dilihat kurang sopan ekoran bergeIek dan berpakaian mencoIok mata.

Shima atau Nur Ashimah Ramli, 30, enggan ambil pusing dengan komen pedas netizen malah sudah terbiasa dengan situasi berkenaan.

Baginya, d4kwaan mengatakan aksinya keterlaluan atau Iucah hanyalah imag1nasi penonton yang terfikir ke arah itu.

Aksi geIek Shima bersama Aliff dikec4m tervk netizen.

“Saya tidak ambil kisah dengan komen netizen lagi sebab memang tidak boleh dikawal apa yang mereka mahu katakan. Kalau kata Iucah itu mungkin kerana mereka terlalu banyak ber1maginasi.

“Biarlah orang nak kec4m. Saya tidak boleh halang semua itu,” katanya kepada mStar.

Sementara itu, Shima turut menjawab kekeIiruan peminat tentang kerjasama bersama Aliff dalam lagu berjudul Baby Sayang itu kerana sebelum ini hubungan mereka dikatakan tidak baik.

Berada di bawah satu syarikat pengurusan, Shima menjelaskan tidak menjadi kesaIahan untuk mereka berduet dalam lagu tersebut dan isu perteIingkahan antara mereka sebelum ini sudah pun selesai.

“Saya ada bertemu Aliff sebelum ini dan kami saling bermaaf-maafan. Cuma perkara tersebut saya tidak pernah kongsi di media sosial. Semuanya sudah selesai.

Kalau kata Iucah itu mungkin kerana mereka terlalu banyak berimaginasi

BABY SHIMA

PENYANYI

“Sekarang kami di bawah syarikat pengurusan yang sama, jadi apa saIahnya buat kerjasama dengan tampil lagu baharu ini,” jelasnya.

Terdahulu video yang dimuat naik oleh Aliff mendapat respons netizen yang merasakan aksi mereka keterIaluan.

Shima enggan ambil pusing kec4man netizen.

Isu ini juga mendapat perhatian pend4kwah bebas Da’i Wan Dazrin yang menganggap tegurannya terhadap Aliff sebelum ini sia-sia kerana masih terus melakukan kaedah pemasaran sebegitu.

Sebelum ini Aliff sudah menerima krit1kan tervk selepas tampil dengan lagu Kelepok Raya yang menunjukkan aksi lelaki lembut menari sehingga dia dipanggil oleh pihak Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia (SKMM) untuk memberi keterangan.

“Kamu akan terduduk dan menyesaI” – Da’i Wan Dazrin kembali tegur Aliff Syukri, m4rah sebab prihatin

TERDAHULU, penularan video teaser lagu terbaharu yang dimuat naik Datuk Seri Aliff Syukri turut mendapat perhatian pend4kwah bebas iaitu Da’i Wan Dazrin yang menegur aksi kurang sopan dipamerkan usahawan sens4si berkenaan.

Sudah berkali-kali memberi teguran secara terbuka sebelum ini, Wan Dazrin menganggap usaha itu sebagai sia-sia apabila Aliff tidak pernah mengambil iktibar untuk berubah.

“Dari dulu sampai sekarang. Banyak kali rasanya teguran terbuka daripada saya. Tapi nampaknya masih sama.

Wan Dazrin membuat teguran terbuka itu menerusi Instagram Story miliknya.

Dalam perkongsian sama, Wan Dazrin berkata, dia tidak mahu melihat suatu hari nanti Aliff akan menyesal dengan semua tindak tandvknya yang hanya bersifat sementara di dunia.

Wan Dazrin turut menasihatkan supaya Aliff berhenti melakukan perbuatan sedemikian dan memberi tumpuan kepada perkara memberi makna dalam kehidupan.

“Pergilah Aliff dengan keduniaan itu. Satu masa kamu akan terduduk dan menyesal. Satu masa Aliff akan faham populariti itu sementara.

“Satu masa kamu (Aliff) akan faham bahawa semua benda yang dia buat atas tujuan marketing ini hanya akan berakhir di dunia,” katanya.

Sayang seribu kali sayang kerana nasihat tidak pernah berhasil. Kita nasihat sebab sayang. Kita m4rah sebab prihatin.

DA’I WAN DAZRIN

PENDAKWAH BEBAS

Lama mendiamkan diri daripada mengulas dan menegur, Wan Dazrin turut memberitahu akan lebih aktif memberi nasihat selepas ini kerana melihat perbuatan maks1at semakin berleluasa.

“Sudah-sudahlah saudara Islamku. Buatlah sesuatu yang memberi makna pada kehidupanmu dan akhiratmu. Kamu masih punya waktu. Jangan sia-siakan ia dengan berj0get dan menyanyi semata-mata.

“Insan yang telah lama menyepi daripada teguran terbuka dan mungkin kini akan kembali semula apabila hati tidak keruan melihat pelbagai jenis maksiat moden bermaharajalela hari ini,” ujarnya.

Aliff sebelum itu memuat naik klip teaser lagu terbaharunya berjudul Baby Sayang yang turut menampilkan duet bersama penyanyi Baby Shima.

Baby Shima juga tempias kec4man.

Video tersebut dihujani dengan pelbagai kec4man netizen yang kurang setuju dengan aksi keterIaluan Shima bergeIek selain sikap Aliff yang tidak serik selepas pernah dihent4m atas tindakan sama sebelum ini.

Selepas beberapa jam ia dimuat naik, Aliff kemudian menyah aktifkan ruangan komen di Instagram miliknya.

Bagaimanapun menerusi komen balas kepada pelakon Aeril Zafrel yang sempat diberikan, Aliff meluahkan rasa kecewa kerana menerima kecaman.

“Saya sedih. Kenapa ramai kec4m saya. Saya kec3wa,” ucapnya.

“Sayang seribu kali sayang kerana nasihat tidak pernah berhasil. Kita nasihat sebab sayang. Kita marah sebab prihatin,” katanya.

SUMBER:mStar

PERHATIAN : Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*